Löparlycka och cykelblixtar

En vecka går alldeles för fort. Speciellt när man är ledig. Då var det dags att återgå till jobbet och alla rutiner igen.

Men jag hade några riktigt suveräna dagar i min gamla hemstad Göteborg. Hann med att träffa ett gäng polare från förr, från den gamla goda tiden. Han även med att besöka mina gamla arbetsplats under 6 år. Ett av Göteborgs mest kända ställen. Dock satt jag inne på ett kontor och vände papper och höll på med siffror hela dagarna……så tyvärr var jag inte kanin. För dom som inte vet så har jag ju faktiskt en magisterexamen i ekonomi. Sen kom jag på andra tankar eller rättare sagt gamla tankar om att börja jobba med träning. bild 1

Hängde även med Oscar Olsson ut till Råda triathlon i måndags. Vilken trevlig tillställning. Otroligt många som ville vara med och köra triathlon denna soliga kväll. Sprang även på två riktigt starka triathleter som jag brukar tävla mot. Jenny Nilsson som tog SM-brons i Jönköping under helgen och Ulrika Eriksson ( som tyvärr inte var med och tävlade ). Kul att hänga utanför tävlingsbanan.

Själv hann jag med ett löppass mellan broarna på tisdagsmorgonen innan jag tutade vidare mot Stockholm. Hann med ett kafferep med min coach Andreas på vägen. Han analyserade, spånade och funderade.

Jenny och Ulrika

bild 3 bild 4 bild 5

bild 1 bild 2 bild 3

Kafferep med Andreas

Igår skulle jag åka och lämna bilen i Gävle hos min morbror. Drog med mig min träningspolare Tobbe. Planen var sedan att vi skulle cykla tillbaka hem till Stockholm – i lugn och fin fart. Varken jag eller Tobbe ska köra någon Ironmantävling kommande veckor, så vi hade ingen riktig träningspress. Skönt!

Det började kanon. Strålande sol och motvind hela tiden. Vi fick slita på rätt bra. Till en början låg vi och drog ca 10 km var. Sedan kortade vi ner och drog 5 km var. Den där motvinden blev bara värre och värre. Men vilka fina vägar vi cyklade på. Lite trafik och riktigt bra cykelvägar. I Björklinge blev det påfyllning av energi och vätska. Vad passar väl bättre än en mjukglass, cola, kaffe och colanappar?! Svårslaget.

Lagomt mätta och belåtna trampade vi vidare. Vi började skymta domkyrkan i Uppsala. Vi började även ana oråd då det blev alldeles kolsvart rakt framför oss. Blixtar och dunder!!! Vips så öppnade sig hela himlen. Oj oj oj vad det blixtrade. Vinden tilltog och det var svårt att hålla cykeln upprätt. Det yrde löv och blåste grejer till höger och vänster. Sedan kom ösregnet. Åhhh herregud vad det började regna. Vår enda plan var att söka skydd. Så vi tog oss mot centralen. Åskan och blixten fortsatte. Kan erkänna att jag kände mig lite skraj! Gillar inte när det ska åska och blixtra. Vädret ville inte avta. Jag och Tobbe bestämde oss för att ta pendeln hem.

Så vi tog våra cyklar och hoppade på pendeln till Stockholm. Och tur var nog det. Ovädret höll i sig en lång bit på vägen mot Stockholm. Men där satt vi. Dyblöta, frusna och med våra cyklar. Men vi hade skoj så länge det varade. Tack för bra draghjälp Tobbe.

bild 1 kopia

Dagens utsikt var 5.e kilometer.

Dagens utsikt var 5.e kilometer. Tobbes lilla rumpa!

bild 2 kopia

Tobbe och jag innan vi skulle dra iväg på cyklarna.

Finlunch

Finlunch!

bild 2

Nu har första arbetsdagen precis avslutats. Torsdag innebär löpklass med Sats/Urban Tribes kl 18.00. Jag utgår med mitt gäng från Sats Fridhemsplan. Vi sprang ner till Kristinebergs IP och mötte upp övriga anläggningar. Härligt att träffa löparkungen ”Gylle” igen. Längesen. Man kan inte annat än bli på bra humör när man hänger med han. Och grymme Göran var med som coach. Senast vi sågs var precis innan starten i Jönköping i lördags.

Dagens Run Tough bestod av 5 x 600 meter + 4 x 300 meter med 75 sekunders vila mellan varje intervall. Underbar stämning och bra spring i benen idag. Min grupp var riktigt starka i värmen ikväll Härligt att se! Och det var ju riktigt roligt att springa! Löpning – det är fina grejer det!

bild 1 bild 2

Hej och hå kötta på!!!

Tack för idag! Imorgon är det fredag och den ska inledas med morgonsim i öppet vatten. Jo jag tackar!!!

Hepp hepp

bild

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )